De afgelopen jaren was een veel voorkomende ergernis bij de patienten de lange wachttijd aan de telefoon. Ondanks allerlei inspanningen aan onze kant lukte het niet de gemiddelde wachttijd terug te brengen.
Tijd dus om het anders aan te pakken.
HMCC, de Doktersassistente op Afstand.
December 2018 zijn we een samenwerking aangegaan met HMCC (Het Medisch Call Center), een Nederlands bedrijf dat gespecialiseerd is in telefoondiensten voor huisartspraktijken en gezondheidscentra.
Zij werken met ervaren, gediplomeerde doktersassistenten en triageren volgens de NHG-richtlijn*. De Assistente op Afstand kan inloggen op onze HIS (Huisarts Informatie System) en heeft inzage in dezelfde gegevens als de assistente op de praktijk. Door de praktijkagenda te beheren, herhaalrecepten en uitslagen af te handelen zorgen zij ervoor dat de assistente in de praktijk meer tijd en ruimte heeft voor andere zaken.
Wanneer u dus de praktijk belt, van 8:00 uur tot 17:00 uur, wordt u doorverbonden met de Assistente op Afstand en zij helpt u verder met uw hulpvraag.
Wij vragen u vriendelijk om alle niet medische vragen b.v. over inschrijven/uitschrijven als patient, geboorte, verhuizingen enz. via email te doen, het telefoonnummer van de praktijk is alleen bedoelt voor medische vragen. Daarnaast kunt u zelf ook een afspraak plannen via de website of www.mijngezondheid.net
*Dit zijn dezelfde eisen/opleidingsniveau waaraan de assistentes op de praktijk ook aan moeten voldoen.